Näytetään tekstit, joissa on tunniste autoilu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste autoilu. Näytä kaikki tekstit

torstai 20. helmikuuta 2014

UTU PENTUKERHOSSA



Nyt sitten alkoi pentukerho. Emäntä nosti näyttelyhäkin autoon ja otettiin suunta kohti kaupunkia. Tuttuun paikkaan tultiin. Emäntä sanoi sitä paikkaa eläinlääkäriksi. Siellä se kerho oli. Mua jännitti ja kiinnosti.

Eräs pikkunen mopsi tuli heti ottamaan kontaktia. Musta se oli vähän turhan hyökkäävä yritys ja haukuin heti oikein kimakasti takas.  

Mutta sitte näin huoneen nurkassa yhen tosi pienen "sukulaisen". Pikkuruinen kleinpitzin pentu kurkisteli pelokkaasti omistajansa sylistä. Kävelin sen luo ihan rauhassa. Sievästi nuuhkin toista pentulaista. Se oli kuulemma jo toista kertaa kerhoilemassa. 

Pikku hiljaa uskaltaudun rohkeampien pentujen mukaan, vaikka välillä piti mennä turvaan penkin alle.


Samalla reissulla tehtiin korttelin ympäri kierros ja totuteltiin kaupunkilaisiin ja liikennevaloihin.
 
Osaan olla jo ihan reipas matkustaja.

keskiviikko 15. tammikuuta 2014

AUTOILUVALJAIDEN TUUNAUSTA

Emäntä hommas mulle autoon valjaat. Tähän asti oon matkustanu näyttelyhäkissä. Emäntä oli valinnut valjaat ihan halvimmasta päästä ja tuunas sitten ite niihin pehmusteet omasta vanhasta talvitakista. 

Ihan sopivat tuli ja pehmoset. Toppakankaassa on hyvä likaa hylkivä pinta.

Lähettiin hakemaan päiväkotilaisia emännän kanssa. Samalla testattiin uusia valjaita. Emäntä kiinnitti mut keskelle, mut huomasin että tästä reunapaikalta näkee paremmin ulos. Vyötkin ylsi just ja just.

Takin selkämyksestä tuli meille vielä hyvä alusta.