Näytetään tekstit, joissa on tunniste mittelspitz. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste mittelspitz. Näytä kaikki tekstit

tiistai 11. maaliskuuta 2014

NELLI JUHLII ! ! ! 1 VUOTTA

Hei! Kuvassa tämän päivän sankari! Oon nyt yks ja melkeen aikuinen!

Tänään aloitin aamun pyörälenkillä. Sen jälkeen peuhattiin Utun kanssa sisällä.

Saa nähdä mitä päivä tuo tullessaan! Lasten mielestä 
mulle pitäis hommata oikein oma paketti, jossa ois jokin iso luu.

Utuki halus kuvaan. Se kyllä seuraa perässä ihan kaikkialle ja varmistaa ettei jää vaan mistään paitsi. 



Meijän aamulenkit tehdään nykyään sillä tavoin että toinen jää kotiin oottamaan ja toinen pääsee mukaan. Ja sitte vaihto. Emäntä saa siis oikein kaksi aamulenkkiä. Tällä tavoin Utu harjottelee ihan ypöyksin oloa. Ja toiseksi tota vauvaa ei vielä voi viedä pyörälenkille. Tänään Utu pääsi eka kertaa harjotteleen pyörän rinnalla kulkemista. Se alkaa siitä että emäntä taluttaa pyörää lenkillä mukana. 

Tää on mun peuhukaveri ja Utu saa hoiella Uppiksen!


Mää kävin viime viikolla rokotuksella ja nyt on nämä ekat rokotukset kunnossa.

Voitin vihdoin rappupelon ja kiipesin tosi reippaasti kerrostalon raput kun käytiin samalla mun koirakummilla kylässä.

Nellillä on kohta yks vuotis rokotus ja mää en pääse mukaan. Oon harjotellu yksioloa nyt tosi säännöllisesti joka aamua. Kivasti on menny. Vähän uikutan perään, kun huomaan että toiset on lähdössä. Mutta makaan ihan rauhassa omassa huoneessa kun emäntä palaa takaisin. 

maanantai 24. helmikuuta 2014

UTU 15 VIIKKOA

Näin tässä käy. Minä kasvan ja kasvan päivä päivältä suuremmaksi.


Kasvun salaisuus ei liene pelkästään hyvässä ruokahalussa.

sunnuntai 29. joulukuuta 2013

KETTUTYTTÖ

Lauman jäsenen joululahjaa testaamassa ;)

Emäntä taas pesi mut. Tuolla ulkona kun sää jatkuu niin vetisen kuraisena ja tuli isännän kanssa juostua muutaman kilsan pyörälenkki.

En päässy livahtaa sisälle, vaan mua oltiin jo ovelle vastassa. Perinteiseen tyyliin ensin suihkuun. Sitte mut föönättiin ja räpsittiin kuvia.



torstai 28. marraskuuta 2013

UNIVAUVAKUVIA

"Niin rento ja pehmeä pallero..." Nukahdin emännän syliin. Omaan petiin mut sitte kannettiin nukkumaan. 


Sikiunessa selällään. Maha näkkyy ihan paljaana.

Silmät tiukasti kiinni. 


Tässä paikassa tuodaan ruoka meilkein sänkyyn.

NELLIN VAUVA-AIKAA HAIKAILLESSA

Mun emäntä haikaillen katsoi mun pentukuvia ja päätti lisätä tänne vielä muutaman kultaisen vauvakuvan. Koirat kasvaa nopeammin kun lapset se tuumas.


Tässä kuvassa mua vielä ootellaan. Mulle on rajattu "oma huone", jossa saan ihan rauhassa syödä ja levätä. Huoneeseen on laitettu esille kaikenlaista tavaraa, jota mua varten on hankittu.Kattokaa tuota vesikuppia!!! Mikä amme. Emäntä ei oikeen tajunnu kuin pieni mää oon. 

Pikku ipana!!

Tässä oon isännän sylissä. Näissä vauvakuvissa mun silmät on ihan siniset!!!!


"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.."

Emäntä ei meinaa erottaa mua ruohon seasta. Niin hyvä suojaväri mulla.


keskiviikko 13. marraskuuta 2013

NELLI


Tuo oranssi pentu tuossa mun vieressä on mun veli. Meillä oli hauskat leikit. 



Siinä se on! Pieni, pörröinen, suloinen nallukka. 



Vihdoin löytyi koira, jota emme tienneet olevan olemassakaan. 

"Ei kovin pieni,ei kovin suuri, vaan sopinvan kokoinen juuri...", 


sievä, miellyttämishaluinen, seurallinen, oppivainen, ei metsästä, pienellä vahti- ja painennusvietillä varustettu pihassa pysyvä koira. 



"Emme me pienet koiran pennut muuta kuin leikkiä lyömme.."



 Gierrat Risku, Nelli syntyi 11.3.2013 ja muutti kotiimme noin kahdeksan viikon ikäisenä.

(Nellin kasvattajan kotisivut http://personal.inet.fi/koti/gierrat/index.htm)


Siitä alkoi koiran hoidon opettelu. (Tosin meillä oli ollut muutamia hoitokoiria viikonloppulomalla silloin tällöin.) Ja niinhän siinä kävi, että pikku hiljaa alkoi tuntua siltä että laumaamme mahtuisi vielä toinen koirakaveri. Ihan vain kaveriksi telmimään. 

Mittelpitzin rotupiirteet olivat ihanan ihastuttavat mutta isäntä haaveili vielä hiukan isommasta koirasta. Sellaisiakin netistä löytyi. Niinpä unelma omasta Grosspitzistä sai alkunsa.

Haaveena on siis kasvattaa laumaa joko toisella Mittelspitzillä tai Grosspitzillä

Omassa pedissä on ihanaa ja turvallista. Sen paikka on keittiössä. Olohuone on niin suuri ja valtava että siellä minua hiukan alkuun pelotti.