Näytetään tekstit, joissa on tunniste näyttelyharjotuksia. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste näyttelyharjotuksia. Näytä kaikki tekstit

lauantai 2. elokuuta 2014

NÄYTTELYYN VALMISTAUTUMISTA

Nyt on meijän maailma menny ihan mallilleen. Tällaisen maalaiskoiran ei anneta enää kuoppia kaivella ja kieriä metsissä.  Tuo Nelli on saanut vähän enemmän vapautta ku se on ruskee jo muutenki. Syynä on on jotku virallisemmat näyttelyt joita emäntä on jännittänyt jo monta päivää.

Eniten se jännittää miten se ite ossaa käyttäytyä. Meijän tietenki pitäis osata seistä nätistä. Ja muutenki pitäs näyttää nätiltä joka suunnasta. Tietenkin nyt ollaan kovasti kotona treenattu. Näyttelyhihna on mun inhokki.

tiistai 8. heinäkuuta 2014

MATCH SHOW

Heinäkuisessa helteessä vietämme ikimuistoista päivää koko sakin elämän ensimmäisessä match show:ssa.

Tässä sitä vaan lekotellaan varjossa eikä ymmärretä yhtään emännän esiintymishuolista.

Täällä on tosi paljon koiria. Kaikkia ois kiva moikata eikä tiedä miten päin olis. Emäntä yrittää kieltää kaikki äänekkäät treffikutsut. Tuossa se ihmetteli jo ääneen että miten oli niin hullu että lähti matkaan kahen koiran kans. Tosin on meillä onneksi vähän apujoukkuja mukana.

Mulla oli niin fiksu pari että sain sinisen nauhan vaikka siristelin silmiä ihan vimmatusti. Emännän mielestä oisin voinut kantaa häntääkin vähän kauniimmin. Se tais olla itekki vähän ekakertalainen. Mutta kokemusta saatiin rutkasti!
Nellin vuorolla oltiin jo yhtä kertaa kokeneepia. Emäntä joutui taas oppimaan että kontakti harjotuksia ois saanu ottaa vähän ennen kehän alkua. Niinpä mentiin nenä maassa kun pikkupennut oli päästäneet hätälirejä. AH mitkä tuoksut.

Seisominen onnistui yllättävän hyvin. Parikaan ei onnistunut täydellisesti, mutta hetken epäröinnin jälkeen saimme tuomarilta jälleen sinisen nauhan.

Sinisten kehää ennen haettiin kovasti jo kontaktia. Nenä meinas loppukehässäkin tipahtaa maahan,mutta emäntä piti tiukemmin kuria. Hienosti eka kertalaiseksi saimme kahdentoista sinisen nauhan saaneen koiran joukosta neljännen sijan. Palkinnoksi Nelli sai vinkupallon ja luun ja emäntä koiralehden.



keskiviikko 25. joulukuuta 2013

NELLIN POSETUS HARJOTUKSIA

Gierrat Risku, 9kk
Tässä me harjotellaan joulupäivänä pöydällä seisomista. Katon sinne missä on herkkuja. Eiko se oo ihan selvä. Sillo on vähän pää kallellaan ja tässäki meinaa takapuoli jo karata alas. Ois mukavampi istua.


Uus yritys... Mulla ei oo kertaakaan vielä kunnolla vaihtunu karva. Turkki senku kasvaa ja tuuhenee. 

Emäntä ihmettelee miten vaikeaa on saada koira seisomaan paikallaan hyvässä asennossa. Ei passaa päästää sitä aina ihan helpolla...=)

OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE KAVEREILLE JA LUKIJOILLE! UUSI VUOSI, UUDET HAASTEET!