torstai 13. helmikuuta 2014

TÄHTIKOIRA NELLI




Hei! Täällä on talo täynnä ihan outoja härveleitä. Eilen mulla oli melkoinen treeni. Utu oli niin kateissaan, että se ihan itki ku ei päässy heti mukaan. Oikeen uikutti. 

Pääsi se Utuki lopuksi kokeileen. Se on vielä vähä vauva ja törtteilee miten sattuu kentällä. Kun mää hyppäsin puomin yli ni kyllä se perässä tuli.



Musta tuli tähtikoira. Yks lauman jäsenistä piti koulussa tänään esitelmän minusta.


Kesäksi hommatut agiltyesteet piti kaivaa temppuja varten varastosta. Sitten rakennettiin legoista tuet että ne pysyvät sisällä pystyssä.

Eilen pikaisesti harjoiteltiin rata läpi. Hyppy renkaan läpi ja aidan yli ja siitä korin päälle istumaan. Hauskaa hommaa.

Rata osuuden jälkeen piti seurata matolle, jossa tehtiin vielä muutamia temppuja. Istu, maahan ja siitä sitten kierittiin euro lattialla. Lopuksi vähän tanssahdettiin. Se oli koululaisista hauskaa.



p.s. Nimmaria en osaa vielä kirjottaa, mutta voin kyllä nuolasta kädestä...




keskiviikko 12. helmikuuta 2014

OVIVAHDIT

Tässä me sessut eteisen oven edessä otamma rennosti ja pidämme vahtia. Emäntää niin hyvitti että sen oli vielä pakko laittaa tänne kuva. Ei meille kuka tahansa tuukkaan...

VUORENVALTAAJAT

Löytyi vuori jolle täytyi kiivetä
Tulen kyllä perässä
Me vuorenvaltaajat
Tämä kivi liekko itse metsän kuninkaan, me yhdessä tuumataan.

Kodin lämmössä uni voitti vaeltajat mutta unessa vielä tuoksuu metsä ja puut huojuvat 


METSÄLENKILLÄ

Metsä kutsuu, tuoksuu... 
ja ottaa syliinsä.
Seikkailu alkaa tästä
Väliin voi istahtaa...

ja kuunnella.


Yhdessä jatketaan matkaa.

"Maailmaan avaraan tahtoisin mennä vaeltamaan..."

Tuutko mukaan?

maanantai 3. helmikuuta 2014

ELÄINLÄÄKÄRISSÄ

Nyt eletään ihan jännittäviä hetkiä. Ainoana koirajäsenenä pääsin emännän autonkyydillä kaupunkiin. Matkallakin meinasi vähän jännittää, että täytyi kuunnella radiota.

Täällä on paljon autoja. Ja just tässä kohti täällä on myös tosi paljon koiria. Kiinnostavaa.

Lopulta me mentiin sisälle. Mua vähän hirvitti kun jouduin niin lähelle isoja koiria. Emäntä ohjas mut vaakalle. Mää aluksi aattelin että se on mun uus makuualusta.

Vaaka näytti 6.1 kg. Aletaan Nellin kanssa olla kohta saman painosia kaveruksia. Tietysti sain myös rokotuksen. Hyvin meni. En huomannut ollenkaan että mua pistettiin, eikä jälkireaktioitakaan tullut.

Parin viikon kuluttua tulen tänne takaisin pentukerhoon.

sunnuntai 2. helmikuuta 2014

RETKI AKIOLLE

Tänään pääsin perheen matkassa retkelle Akion jäälle. Mää pysyin  aika lailla menomatkan emännän tuntumassa, vaikka Nelli rohkeasti pinkoi eturintamalla. 

Kun jää oli ylitetty, pääsin tutkimaan uutta ympäristöä. Mua meinasi huolettaa kun muu lauma kiipesi lintutorniin. Raput oli niin jyrkät etten uskaltanut mennä perässä.

Emäntä ei meinannu saada pysäytettyä meitä edes kuvaamisen ajaksi. Joka suunnassa on jotain jännää tai kiva vaan telmiä tai olla yhessä "hippaa".


Kun nuotion lähettyvillä alkoi tuoksua tosi hyvälle, me tultiin tarkastaa mitä täällä oikein tarjoillaan ja kenelle. Me kuitenkin saatiin nauttia vain siitä liikkumisen riemusta!

lauantai 1. helmikuuta 2014

TASSUKARVOJEN AJELU

Hei! Kattokaa mihin oon päässy! Emäntä hoksas että multakin täytyy lyhentää karvat tassuista. Ei löytynyt oikein teräviä saksia. Nuo pikkuset laumanjäsenet on tosi innokkaita askartelijoita. Niinpä päätettiin kokeilla jotakin uutta. 


Hiustenleikkuukoneella karvat katos nopeasti, tukistelematta ja aivan hetkessä. Mää en es yhtään säikkyny koneen ääntä. Olin parturissa niinku kokenu konkari ainaki.