maanantai 7. heinäkuuta 2014

UTU MÖKÖTTÄÄ

Utuuu!! Emäntä huutelee, mutta empä viitti reagoida. Se keksii nykyään koko ajan ihan höpö höpö - juttuja. Nyt mulla on tämmönen jäykkä paketti päällä.

Löysi se mut lopulta pöydän alta. Tässähän sitä on oltu koko ajan ihan vieressä...
 

Tänä kesänä ois tarkoitus veneillä ja ehkä vähän uidakkain jos rohkastuis. Siihen tarjoutuu mainio tilaisuus mökki lomalla, jonne olemme lähdössä tällä viikolla.

lauantai 5. heinäkuuta 2014

UTUN SUKAT

Eipä oo oikein kotoinen olo! Emäntä huomasi kynsien leikkuun yhteydessä että tassun anturoiden väliin oli tarttunut pieni pihkainen kaarnanpala. Muutenkin anturat oli karheita ja yksi halkemakin löytyi.

Rasvakuurilla... kohta taas hymy huulilla. =)

keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

VALPAAT VAHDIT

Pikku kettu sohvan nurkassa on mitä tavanomaisin näky. Näyttää nukkuvalta, mutta kun eteisestä kuuluu rapinaa on salaman nopeasti liikkeellä.


Utun lemppari paikka. Tästä näkee kaikki pihan tapahtumat. 

Pihan nurkilla kuulostelemassa. Pysyn edelleen niin hyvin kotipihalla että emäntä ja isäntä antaa mun olla vapaana, kun ovat ulkoilemassa.

Ainaki vielä oon hyvin vaivautunu tulleen luoksekin kun pyyetään. Joskus jopa käsketään. Aina ei haluttas sisälle. 

Emäntä yritti kuvata sivuprofiilin ja kuvitella vielä eteen jonkin hienon pystinkin. =)

Nyt on vihdoin meidät ilmotettu koirakarkeloihin Siikajoelle. Enää tarttis opetella näyttelykäyttäytymistä. Siis emännän.

PANNAN PÄIVITYS


Asento ei oo paras mahdollinen, mutta tässä otoksessa oli söpöin hymy! Emäntä hommasi mulle talutusvaljaat, joita voi käyttää myös autoillessa. Tosin en ite oo kovin innostunut asiasta ja yritän vähän väliä päästä eroon näistä hömpötyksistä.
Sain uuden pannan, jonka emäntä ompeli ihan itse hamekankaan jämästä. Aattelin heti että nyt pääsen lenkille, kun pantaa sovitettiin.

(Materiaalina on raakasilkki, joten saa nähä miten käytännöllinen se on. Edillinen panta taisi hiukan värjätä turkkia tummaksi kaulan kohdalta.) 

KEPPITAISTELU

Kesä on ollut viileä, joten me ollaan viihdytty hyvin ulkoleikeissä.
Voihan vihvilä! Emäntä vähän yllytti Utua tarttumaan samaan keppiin! 


 Kumpihan sen saakaan? Utun ote meinaa livetä. Lopulta laho keppi raksahti keskeltä kahtia ja molemmat sai omat kepit.

sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

VILPOLA

Kesä etenee niin vauhdilla ettei emäntä meinaa ehtiä kirjata meidän juttuja tänne. Parhaimmillaan kolme kertaa viikossa käydään koirakursseilla.

Utun arkitoko kurssi on sujunut mukavissa tunnelmissa. Ollaan harjoiteltu ohittamista, tervehtimistä, luokse tuloa, paikalla oloa, vierellä kulkemista ja tietenkin sitä koulutuksen kannalta oleellisinta asiaa; kontaktin ottamista.

Nelli on kouluttanut emäntää rallitokossa. Siellä on käyty läpi ihan aluksi erilaisia liikkeitä ja käännöksiä. Loppu kurssista pitäisi päästä jo kokeilemaan kokonaista rataa. Sitä hetkeä odotellaan kovasti.

Lisäksi ollaan käyty Utun kanssa näyttelytreeneissä. Seuraavaksi oisi Nellin vuoro päästä mukaan. Harmiksi Oulun kv-näyttelyt jäävät tänä vuonna väliin, kun isäntä vuokrasi kesämökin Ukkohallasta. Mutta otetaan sitten kaikki ilo irti upeista vaellusmaastoista ja mökistä järven rannalla.   

Mitä kaverille kuuluu? Emäntä leikkasin meiltä kynnet. Kaikkien "toimenpiteiden" (kuten kynsienleikkuu ja pesu) tarkastellaan miten kaveri selvisi ja mille se nyt tuoksuu.

Eilen vihdoin sai emäntä ja isäntä tehtyä portit meidän vilpolaan. Ja nyt se on heti käytössä. Tänne on kiva tulla viileinä päivinä jyrsiin luita ja tarkkaileen naapureita. 


PUNK PUNK

Niinhän siinä sitten kävi, että punkit ovat levinneet kotipihan läheisyyteen.

Utun oikean silmän yläpuolelle oli tarttunut punkki. Kuvassa näkyy silmän yllä tumma läiskä, kun punkin poiston mukana lähti karvaa.

Onneksi punkki huomattiin heti ja poisto ehdittiin tehdä ennen kuin se oli ehtinyt imeä verta. Nyt on joka ulkoilun jälkeen tarkasteltu koiria.

Viime vuonna ei punkkeja näkynyt, joten mitään suojia ei käytetty. Nyt on päätetty käyttää Bayvantic merkkistä paikallisvaleluliosta, josta on lähipiirissä hyviä kokemuksia. Se tehoaa punkkien lisäksi hyttysiin, hietasääskiin, pistokärpäsiin, väiveisiin ja kirppuihin.