keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

HEPÖKÖNGÄS






Meijän pihaan ilmesty tällainen pihalukaali. Omin sen heti itelle. Käyn aina tervehtiin kotiintulijat ja palaan kärryn alle makoileen. Pari päivää sujui kivasti. Sitten kärry olikin jo täynnä ja lähdettiin reissuun.
Menomatkalla pysähdyimme haistelemaan Hepokönkään maastoja. Sieltä löytyi hyvää vettä putouksen kera.

Kivillä on hauskaa kävellä ja välillä hörppästä vettä. Lapsilla pelotti että me lähtää liian syvälle pulikoimaan. Emäntä taas ei usko että meitä sais syvemmälle vaikka heittäis veteen maksamakkaraa.


Nyt ollaan korkeella narun nokassa. Emäntä ei uskalla päästää meitä irti ja toivoo että lapsillaki ois talutushihnat. Ihan heti laudoituksen takaa alkaa Suomen korkein vesiputous. Ei passaa nuuskia liian läheltä.

Nää upeat maisemat kiristää enempi hermoja kuin rauhoittaa, kun matkassa on kaheksan sinne tänne juoksentelevaa tapausta... Jatketaan matkaa turvallisemmille vesille.
 


tiistai 8. heinäkuuta 2014

MATCH SHOW

Heinäkuisessa helteessä vietämme ikimuistoista päivää koko sakin elämän ensimmäisessä match show:ssa.

Tässä sitä vaan lekotellaan varjossa eikä ymmärretä yhtään emännän esiintymishuolista.

Täällä on tosi paljon koiria. Kaikkia ois kiva moikata eikä tiedä miten päin olis. Emäntä yrittää kieltää kaikki äänekkäät treffikutsut. Tuossa se ihmetteli jo ääneen että miten oli niin hullu että lähti matkaan kahen koiran kans. Tosin on meillä onneksi vähän apujoukkuja mukana.

Mulla oli niin fiksu pari että sain sinisen nauhan vaikka siristelin silmiä ihan vimmatusti. Emännän mielestä oisin voinut kantaa häntääkin vähän kauniimmin. Se tais olla itekki vähän ekakertalainen. Mutta kokemusta saatiin rutkasti!
Nellin vuorolla oltiin jo yhtä kertaa kokeneepia. Emäntä joutui taas oppimaan että kontakti harjotuksia ois saanu ottaa vähän ennen kehän alkua. Niinpä mentiin nenä maassa kun pikkupennut oli päästäneet hätälirejä. AH mitkä tuoksut.

Seisominen onnistui yllättävän hyvin. Parikaan ei onnistunut täydellisesti, mutta hetken epäröinnin jälkeen saimme tuomarilta jälleen sinisen nauhan.

Sinisten kehää ennen haettiin kovasti jo kontaktia. Nenä meinas loppukehässäkin tipahtaa maahan,mutta emäntä piti tiukemmin kuria. Hienosti eka kertalaiseksi saimme kahdentoista sinisen nauhan saaneen koiran joukosta neljännen sijan. Palkinnoksi Nelli sai vinkupallon ja luun ja emäntä koiralehden.



maanantai 7. heinäkuuta 2014

UTU MÖKÖTTÄÄ

Utuuu!! Emäntä huutelee, mutta empä viitti reagoida. Se keksii nykyään koko ajan ihan höpö höpö - juttuja. Nyt mulla on tämmönen jäykkä paketti päällä.

Löysi se mut lopulta pöydän alta. Tässähän sitä on oltu koko ajan ihan vieressä...
 

Tänä kesänä ois tarkoitus veneillä ja ehkä vähän uidakkain jos rohkastuis. Siihen tarjoutuu mainio tilaisuus mökki lomalla, jonne olemme lähdössä tällä viikolla.

lauantai 5. heinäkuuta 2014

UTUN SUKAT

Eipä oo oikein kotoinen olo! Emäntä huomasi kynsien leikkuun yhteydessä että tassun anturoiden väliin oli tarttunut pieni pihkainen kaarnanpala. Muutenkin anturat oli karheita ja yksi halkemakin löytyi.

Rasvakuurilla... kohta taas hymy huulilla. =)

keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

VALPAAT VAHDIT

Pikku kettu sohvan nurkassa on mitä tavanomaisin näky. Näyttää nukkuvalta, mutta kun eteisestä kuuluu rapinaa on salaman nopeasti liikkeellä.


Utun lemppari paikka. Tästä näkee kaikki pihan tapahtumat. 

Pihan nurkilla kuulostelemassa. Pysyn edelleen niin hyvin kotipihalla että emäntä ja isäntä antaa mun olla vapaana, kun ovat ulkoilemassa.

Ainaki vielä oon hyvin vaivautunu tulleen luoksekin kun pyyetään. Joskus jopa käsketään. Aina ei haluttas sisälle. 

Emäntä yritti kuvata sivuprofiilin ja kuvitella vielä eteen jonkin hienon pystinkin. =)

Nyt on vihdoin meidät ilmotettu koirakarkeloihin Siikajoelle. Enää tarttis opetella näyttelykäyttäytymistä. Siis emännän.

PANNAN PÄIVITYS


Asento ei oo paras mahdollinen, mutta tässä otoksessa oli söpöin hymy! Emäntä hommasi mulle talutusvaljaat, joita voi käyttää myös autoillessa. Tosin en ite oo kovin innostunut asiasta ja yritän vähän väliä päästä eroon näistä hömpötyksistä.
Sain uuden pannan, jonka emäntä ompeli ihan itse hamekankaan jämästä. Aattelin heti että nyt pääsen lenkille, kun pantaa sovitettiin.

(Materiaalina on raakasilkki, joten saa nähä miten käytännöllinen se on. Edillinen panta taisi hiukan värjätä turkkia tummaksi kaulan kohdalta.) 

KEPPITAISTELU

Kesä on ollut viileä, joten me ollaan viihdytty hyvin ulkoleikeissä.
Voihan vihvilä! Emäntä vähän yllytti Utua tarttumaan samaan keppiin! 


 Kumpihan sen saakaan? Utun ote meinaa livetä. Lopulta laho keppi raksahti keskeltä kahtia ja molemmat sai omat kepit.