keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

MERILEVÄÄ HAMPAILLE

Alunperin ostin hampaiden hoitoon tuotteen PlaqueOff Animal 180g. Tuotteen sanotaan ehkäisevän hammaskiveä ja pahanhajuista hengitystä. Olen kyllä tykännyt tuotteesta. Vielä on kaksi vuotiaalla Nellilläkin ihan hyvännäköset hampaat. Tuote on valmistettu koirille ja kissoille ja on erittäin kallista.

Niinpä kuultuani pienen vinkin jostain päätin hommata hevosille valmistettua merilevää. 4 kg maksaa alle 20 euroa. Annostusohje löytyy kyljestä myös koirille. Kaadoin loput PlagueOff purkin jämät Black Horse Premium merilevän sekaan. Silmämääräisesti tuote on niin samannäköistä ettei sekaan kaadettu jauhe erottunut.

tiistai 17. maaliskuuta 2015

JÄÄLLÄ RETKELLÄ

Hei! Kaikki nauttimaan näistä upeista ilmoista! Lähdimme koko lauma Akionlahdelle retkeilemään.

Peilijää hiemen hirvitti koiria ja ne pysyivätkin lauman tuntumassa. 


torstai 12. maaliskuuta 2015

NELLI 2 VUOTTA

Hei! Mulla oli eilen synttäripäivä! Kaksi vuotias kaunotar! Teimme emännän ja Utun kanssa pitkän synttärilenkin sievässä auringonpaisteessa.


keskiviikko 18. helmikuuta 2015

UUSIA RUOKAKOKEMUKSIA

Iltapalalla. Ruoka maittaa kaksi kertaa päivässä. Aamulla ja illalla. Nyt maistellaan uusia makuja, koska edellisessä ruuassa laatu laski. Lisäksi Nellin silmien vuotaminen on koko ajan lisääntynyt. Se on tähän asti mennyt sen piikkiin, että pikku koira on matala ja silmiin pölyää jne... Oiskohan vika kuitenkin ruuassa. Nähtäväksi jää.

Ruuat on Mustin ja mirrin myyjän mukaan todella erityyppisiä kuin edellinen ruoka ja hän ehdotti erittäin hidasta vaihtoa.

Nelli aloittanut nyt maisteleen Canacanin ruokia. Silmien vuodon vuoksi kokeillaan nyt täysin viljatonta. Vaihto on sujunut toistaiseksi hyvin. Ihan muutama nappula on laitettu vanhan ruuan sekaan. Maha on meinannut olla ennemminkin kovalla ja sen vuoksi auringonkukkaöljyä on laitettu liukasteeksi.

Utulle kokeillaan hiukan huokeampaa ruokaa. 
Pure Naturalia. Vaihdossa ei ole ollut toistaiseksi ongelmia. Molemmat ruuat valittiin siksi koska ne sisälsivät "oikeita raaka-aineita" eikä vain kanan höyhentä ja nokkaa sekä teollisesti tuotettuja hivenaineita ja vitamiineja.

Nappulan tuoksu on voimakkaampi ja koirat tahtoisivat syödä vain uudet nappulat. Maku on siis molemmissa ruuissa ollut mieluinen koirille. Saimme myös kaupan päälle testiin pienen pussin Canacanin lohinappulaa. Oon päivittäin antanut molemmille palkkioksi sitä muutaman napin ja sekin maistuu. Voi olla että alamme vuorotella kana- ja kalanappien kanssa.   


 Myös leikki maittaa ja sama lelu innostaa aina. 

Nellin taktiikka on sama kuin härkäkoiran. Leluun purraan kiinni voimalla ja ote ei heltiä vaikka ilmaan nostettas. Lopulta paino siirretään maton rajaan ja siinä sitä ollaan. 

Utu taas kieputtaa narua kuonon ympärille ja yrittää harhautuksin saada Nelliä jättämään lelun. Esimerkiksi säntää yhtäkkiä ovelle niin kuin joku vieras ois tullut.


Mää voisin vähän vähentää suolia, jos tuo jästipää päästäs es hetkeksi irti. Oon kyllä vähän riuhtonu ja kiskonu, mut kiinni on ja pysyy. Kadehdittava ote ja vahva katse.

Hei Nelli! Smile! Emäntä kuvaa.

Ei menny läpi. Siis narun kimppuun.

Jos tämä toimis...

No pidä sää sitten kiinni. Mut mää voisin kuitenkin vähän vanua kaivella.

Pittää vähän pyörähellä, että Utu jaksaa olla kiinnostunut samasta lelusta. Ja toisinaan mun täytyy ihan jäädä nukkumaan lelu suussa. Saahan se Utu kiskoa ja leikkiä, mutta ei se multa leluja vie.  

sunnuntai 1. helmikuuta 2015

HELMIKUUN HELMIÄ

Tässäpä ollaan niin polleana. Jokohan ne kohta tullee. Päätin lähtä emännän kanssa koululaisia hakkee...

Emäntä yritti jättää mut ja Nellit kotiin aidatulle terassille. Mut auton ovea avatessa se sai huomata että oli muitakin lähtijöitä. Mää nimittäin tempasin hypyn aitojen yli. Enpä oo aikasemmin viittinyt yrittää, mut jos meinaa joutua jäämään kotiin, kait se on pakko. 

Nelli tyttöjen kanssa nuotiolla. Utua alussa vähän hirvitti tuli, mutta kun makkara alkoi tuoksua taisi molemmat seset pyöriä nuotiopaikan läheisyydessä.

Mummila vierailulla lenkkeilimme kovassa tuulessa Akion jäällä. Tuuli nosti lunta ilmaan välillä niin sakeasti että oli vaikea saada kuvia.


Isäntä tuulen suojassa. Me sessut ihmetellään että miten se nyt noin kippas.

lauantai 17. tammikuuta 2015

ULKOILUA

Joku täällä on kaikessa mukana ja erittäin innostunut osallistumaan hiihtoon; vaikkei omista suksiakaan, voi sentää aina perässä juoksennella.


Kolauskavereitakaan ei emännältä puutu... 

Lumiukot kiinnostaa...
Nelliä innostaa enempi pallot ja luut. =)

maanantai 12. tammikuuta 2015

KAJAANIN TAMMINÄYTTELYT


Nellin Kajaanin näyttelysaalis:

NUO-ERI NUK1, PN1, SA, VSP, SERT, CACIB



Pikku ihmiset olivat oikein innossaan ja ylpeitä kotiin tullesta pokaaleista ja ruusukkeista.

Tuomari Anneli Pukkila: "Erinomainen tyyppi. Hyvät mittasuhteet. Hyvä pään malli. Hieman kookkaat korvat. Riittävä raajaluusto. Tasapainoisesti kulmautunut. Hyvä häntä ja kiinnitys. Liikkuu hyvällä askeleella sivusta. Hieman epävakaasti edestä."

Tässä sitä vielä ihmetellään eilisen hulinaa. Matkaan lähdettiin viiden aikaan aamusta. Utukin oli niin ihmeissään Kajaanin pallohallista että ei muistanut juuri vinkua muiden koirien perään.

Kylmää oli mutta nyt lämpimässä ihmetellään. Näyttely meni yli odotusten. Mikäpäs sen kivempaa.

Nää on mun! JUN-ERI, JUK1,PN1, SA, ROP, SERT

Tässä vielä kotiylesölle upea poseeraus!!! 



Tuomari Anneli Pukkila: "Mittasuhteiltaan hieman pitkä narttu, jolla on kevytpiirteinen pää. Sopiva luusto. Tasapainoisesti kulmautunut. Hyvä hännän kiinnitys. Liikkuu ryhdikkäästi hyvällä askeleella. Hieman ahtaasti takaa."