lauantai 23. toukokuuta 2015

NÄYTTELYT HYRYNSALMELLA UKKOHALLASSA 23.5.

Kisamatka takana ja tässä poseeraus vielä kotijoukoille myrkyisän tuulisessa säässä.

Tuomari Viva Maria Soleckyj-Szpunar, Puola: " Fantastic condition. Beautiful head. Lovely musculature. Excellent topline. Back is straight. Carpus is strong. Excellent construction of legs, they are parallel is action. Beautiful coat."

AVO ERI AVK1 SA PN2 VARASERT

perjantai 15. toukokuuta 2015

LENKKEILYÄ


Löydettiin hyvä lenkin kiertävä metsäautotie täältä Iistä. Ei kaukana, mutta kuitenkaan asutusta ja ihmisiä ei oo ihan vieressä.
Mukavaa että saadaan nyt uusia lenkkeily maastoja käyttöön.

Me juostiinkin koko lenkki ihan irti pikku ihmisten ja isännän ja emännän kanssa. Pitihän se huolehtia, että lauma pysyy koossa.

On meistä ihanat kaverukset kasvaneet. Hyvin tullaan juttuun. yhessä lenkkeillään ja levähettään. Välillä leikitään ja välillä vähän kinastellaan.


Utun hymy!

torstai 30. huhtikuuta 2015

KEVÄÄN RIEMUJA JA PUNKIT SYYNISSÄ

Hei! Tuukko haravoimaan? Pihalla on taas mukava yhdessä kisailla. Tullee niitä kuoppiakin emännän iloksi välillä vähän kaiveltua.

Välillä voi pysähtyä nautistelemaan luista ja ihan vain tarkkailemaan. Tuliskohan koululaiset kohta kotiin.


Tänään lähdimme aamulenkille Illinsaareen. Lunta oli vielä jonkin verran. Se ei meidän menoa haitannut. Emäntä vähän liukasteli perässä. Se kovasti yrittää pienentyä, joten me sessut olemme yrittäneet olla kovasti tukena ja käyttää sitä paljon lenkillä.

Harmikseen emäntä tulomatkalla totesi, että nyt jo ensimmäiset punkit ovat liikkeellä! Utun turkissa käveli yks ja tarkemman tarkastelun jälkeen onneksi ainoa. Hyvä tuuri, että huomattiin heti. Eikä punkki ehtinyt iholle asti. Eipä ois osannu vielä punkkeja odottaa!


keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

VALKOISET HAMPAAT

Tässä vähän makustellaan. Kananmakuinen tahna on ihan jees!

Emäntä ei oo keksiny parempaa otetta. Häirittee kun sen kädet on aina silmien eessä.

"Valkoinen koira, valkoiset hampaat" näin sano eläinlääkäri ja sano että muutaman kerran viikossa voitas hampaita harjailla.

Hampaita harjatessa lötkötettään kyljellään emännän jalkojen päällä. Ja aina se emäntä tukkii noita sormiaan mun suuhun. Eihän tää kivaa oo mutta sen verran hyvää tahnaa, että ollaan kyllä aina valmiita hampaiden pesuun.

MERILEVÄÄ HAMPAILLE

Alunperin ostin hampaiden hoitoon tuotteen PlaqueOff Animal 180g. Tuotteen sanotaan ehkäisevän hammaskiveä ja pahanhajuista hengitystä. Olen kyllä tykännyt tuotteesta. Vielä on kaksi vuotiaalla Nellilläkin ihan hyvännäköset hampaat. Tuote on valmistettu koirille ja kissoille ja on erittäin kallista.

Niinpä kuultuani pienen vinkin jostain päätin hommata hevosille valmistettua merilevää. 4 kg maksaa alle 20 euroa. Annostusohje löytyy kyljestä myös koirille. Kaadoin loput PlagueOff purkin jämät Black Horse Premium merilevän sekaan. Silmämääräisesti tuote on niin samannäköistä ettei sekaan kaadettu jauhe erottunut.

tiistai 17. maaliskuuta 2015

JÄÄLLÄ RETKELLÄ

Hei! Kaikki nauttimaan näistä upeista ilmoista! Lähdimme koko lauma Akionlahdelle retkeilemään.

Peilijää hiemen hirvitti koiria ja ne pysyivätkin lauman tuntumassa. 


torstai 12. maaliskuuta 2015

NELLI 2 VUOTTA

Hei! Mulla oli eilen synttäripäivä! Kaksi vuotias kaunotar! Teimme emännän ja Utun kanssa pitkän synttärilenkin sievässä auringonpaisteessa.