sunnuntai 6. maaliskuuta 2016

VALJAKKOURHEILUA

Utusta on kovaa kyytiä tulossa innokas vetokoira. Muutama pikkulenkki on käyty suksien kanssa tekemässä. Sponttaanisti ilman suurempaa harjottelua on lähetty liikkeelle. Parhaiten veto sujuu kun joku tuttu hiihtää edellä.

Nyt talvilomalla taivalvaaralla päästää joka päivä hiihtämään.


NELLIN PENNUT VIIKON VANHOJA

Nellin kasvattaja Saila lähetti kuvaterveisiä! Tänään pennut ovat viikon ikäisiä. Kaksi poikaa vasemmalla ja kolme tyttöä oikealla puolella. Nelliltä tulee hyvin maitoa ja pennut kasvavat valtavalla vaudilla.

Pidämmekin nyt vähän taukoa vierailuissa niin saa Nelli keskittyä vauvojensa hoitoon.

tiistai 1. maaliskuuta 2016

VIERAILULLA NELLIN LUONA

Emme me pienet koiran pennut, muuta kuin maitoa juomme...

ja nukuskellaan emon kainalossa


Pallona kierimme lattialla vai miten se laulu menikään?

Näissä kuvissa ollaan reippaan kahden vuorokauden ikäisiä. Painoa on tullut hyvin lisää. Mutta vielä ihan pikkuruisia ollaan Nellin emännän mielestä.


sunnuntai 28. helmikuuta 2016

GIERRAT Y-PENNUT SYNTYIVÄT

Muutaman tunnin ikäiset vauvelit syömässä.

Nellin kasvattajalta tuli tänä aamuna tämä kuva iloisten uutisten kera. Kolme neitiä ja kaksi pientä herraa on syntynyt. Sekä emä että pennut voivat hyvin.


Ensimmäisen pentueen synnyttänyt Nelli on hieman hämmentynyt tapahtuneesta. Emäntä pääsee kurkkaan pentuja kunhan Nelli on saanut levähdettyä.

torstai 25. helmikuuta 2016

PENTULOMA ALKAMASSA


Täällä sitä köllötellään. Sitten vähän levähdetään. Välistä oikaistaa kyljelleen ja taas pötkähdetään. Aamulla ei jaksais oikein vessalenkillekään lähteä.

Huomenna sitten alkas pentuloma kasvattajan luona. Taas vähän haukottaa. Täytyy jatkaa unia.


lauantai 20. helmikuuta 2016

PENTU UUTISIA

Täällä on jo tovi seurailtu raskauden merkkejä. Nelli on pyöristynyt ja enää viikon kotosalla ennen kuin lähtee pentulomalle kasvattajan luo pariksi kuukaudeksi.

Kovasti nyt on köllötelty ja otettu nokosia. Ulkonakin pitää käydä hieman tiheämpää. Saa nähdä monta pentua pieneen masuun on mahtuu.


Kohta Utu saa hetken olla ainoa koirana. Pitää totutella olemaan ihan yksin kotona. Siinä sitä on sitten ihmettelemistä uudessa roolissa talon ainoana vahtina.


perjantai 25. joulukuuta 2015

RAUHALLISTA JOULUA!

Tässä sitä vielä joulua odotellaan! Käytiin Oulussa koirien joulukävelyllä. Olihan siellä koiria! Täällä Iissä kun ei välttämättä lenkillä tuu yhtään koiria vastaan! Joskus ehkä yks koirakko. Harvemmin sen enempää. Vaikka mekin käydään ainakin se kolme kertaa päivässä ulkoilemassa. 


Taas se emäntä tullee räpsiin kuvia kesken nokosten! Nyt kovasti jännätään, kun Nellillä alkoi juoksu. Tarkoitus oisi tästä juoksusta yrittää pentuja. Matokuuri on nyt syöty ja rokotukset on ajantasalla. Nyt laskelmoidaan vaan milloin oisi sopiva treffipäivä! =)

Kuusentunnelmaa! Vielä vietetään rauhassa joulua kotosalla. Mutta heti joulun jälkeen käydään vähän treenaamassa näyttelyyn ja tammikuussa ajellaan sitten porukalla Kajaaniin.

Edelleen ollaan oikein hyviä koirakavereita, vaikka väliin täytyy vähän kilpailla rapsutuksista ja huomiosta!

Hyvää Joulua!