lauantai 4. tammikuuta 2014

KAVERUKSET

Tämä on mulle jo kasvattaja luota ihan tuttu juttu. Silti emäntä anto mun vähän haistella että mikäs kapine tämä suihku on. En mää niin kauheesti tykkää siitä mutta ei mua kuitenkaan pelota. Laumakaste alkakoon kerran on emännän mielestä tarpeen.

Oon ihan läpi märkä ja  olo tuntuu surkialta. Mut kasteltiin ensin ihan läpikotaisin. Sitten levitettiin shampoolaimennusta ja vaahdotettiin turkki. Ihan rauhassa ja perusteellisesti huuhdottiin kaikki aineet lopuksi pois.

Pesun jälkeen alkoi oikein ravistuttaa. Emäntä otti mut syliin ja kuivaili harsoihin. Kampaukset ja föönäilyt siihen päälle. Uuvuttava kauneusurakka. Kauheesti tuntui siltä, että täytyy kaivautua sohvaan nukkumaan.

Nyt kun me haistaan samalle, musta rupes tuntuu että meissä on jotakin yhteistä. Nellikään ei ihan kokoaika nuuhki mua. Tässä se hoksasi ihan ite kömpiä mun viereen kun nukahdin. Emäntää huvittaa mun tapa nukkua tällä tavalla pää alas roikkuen.

Yhdessä me nakerretaan luita...


ja tutkitaan pihaa.


perjantai 3. tammikuuta 2014

UTUN TOINEN KOTIPÄIVÄ

En osannu yhtään arvata, että meille muuttaa tuollainen Pikku-Myy. Se on kyllä vielä ihan pieni pentu. Mutta musta tuntuu että se tietää kasvavansa suureksi ja vahvaksi. 

Tuo pikkumöykky on vieny palasen emännän sydämestä. Vähäsen meinaan olla mustasukkanen, mutta onneksi me molemmat saadaan kyllä rapsutuksia ja huomiota. 

Nyt se nukkuu ja emäntä pyysi mut sen viereen. Sillä on semmonen haukku että oon kyllä vähän varullaan. Jos se vaikka sattuu heräämään...

Tähän uuteen paikkaan alkaa tottua. Tästä on tullu mun lempparilelu. Se on niin littiä, että siitä saa hyvän otteen.

Ja paras juttu on kun emäntä kiskoo toisesta päästä.

Semmonen nuolaisu kuvassa, että luulis ruoan maistuvan sano mun emäntä. Väärässä se oli. Musta tuo liemi on hyvää. Turvonneet raksut saa oottaa uutta nälkää. Oon aika taitava juomaan pelkät lihaliemet.

Emäntä on valmistanut lihalientä keihauttamalla palan raakaa jauhelihaa vedessä. Sitten sitä lientä reilusti raksujen sekaan. Se toinen koira, Nelli ehti jo yhesti ruokavarkaisiin mun kupille. Emännästä se on huvittavaa, koska sille ei kyllä omasta kupista turvotetut raksut oo kelvannu.


Alussa luulin että tuon toisen koirankin nimi on Utu. Se nimittäin aina kiiruhtaa paikalle katsomaan kun mua kutsutaan. Taas se nuuhkii mua, että emäntä aatteli pestä meijät molemmat. Kasvattajan luona mietittiin näitä hajuasioita. Saman hajuset hyväksytään laumaan helpommin. 



Emännästä ja isännästä on aivan hullun kurisen näköstä kun mää oiken ryssäytän itteni mahallen näin.

Tästä pallosta tykkään minäkin. Emäntä on muutamia tulleita reikiä kursinut kasaan. Mutta hyvin on tämä Ikean pallo kestänyt Nellin pyöritystä ja koppeja.

Emännän kanssa juoksenneltiin pihametsässä. Aktiivisesti me ollaan käyty ulkona tarpeilla. Ihan muutama pissavahinko on ehtinyt sattua. Alussa oli vähän ovi hukassa mutta äkkiä kyllä huomasin mistä vessaan mennään.

Yks kuva musta saatiin otettuta jossa seison ja katson vielä kameraa kohti.

Äkkivilkasulla voi luulla mua pieneksi jääkarhun pennuksi. Semmosia täällä Iissä kävelee yhellä pihalla yhtenään.

Alan pikku hiljaa kotiutua. Ennää ei oo itkettäny. Yhesti kävin yöllä pissalla ja sitten en kyllä halunnut enää jäädä omaan huoneeseen. Emäntä otti näyttelyhäkin omaan sänkyyn ja siellä minä nukuskelin ihan reippaasti pitkälle aamuun.

Tänään huomasin että mun huoneessa on tuommonen valtava sohva ja siinäkin on ihan kiva nukkua.

torstai 2. tammikuuta 2014

UTU MUUTTAA UUTEEN KOTIIN

Tässä istun viimestä kertaa kasvattajan portailla. Matkustan kohta autolla uuteen kotiin Iihin. En yhtään ymmärtäny etten tänään pääse tänne tuttuun pentukotiin takas.

Automatka tuntui musta tosi pitkälle. Istuin emännän sylissä koko matkan. Välillä vähän itkettikin. 

Tuon toisen koiran näin kääntöpaikalla eka kerran. Se oli niin vauhissa että hyppi hihnassa pystyasentoon. Mua vähän hirvitti semmonen innokkuus. Kyllä se rauhottu vähän kun sai mun pyllyn nuuskittua. Sitten mentiin sisälle. Sisälläkin se kulki perässä ja haisteli.

Eteisessä tuntui kuin siellä oisi ollut muitakin tuttuja. Kattelin kyllä tosi tarkkaan koko talon läpi. Uusi emäntä ihmetteli miten rohkea pentukoira olen.
Se toinen koira tuli vähän taas hasteleen. En tiiä vielä olisinko kaveri. Mulla vähän meinaa ärsyttää kun se kulkee perässä joka paikkaan.


Sitten se toinen koira sano mulle että jos se määräis. Mutta kattokaa sen ilmettä, kun mää haukahan kovasti. Kyllä se heti päästi irti ja katteli korvat luimussa kauempaa.

Nyt mua jo vähän väsyttää, mutten oikein tiedä tohtisinko nukkua.




Uus emäntä vei mut omaan huoneeseen. Kyllä mua alko siellä vähän taas itkettää. Emäntä arveli että emo ja muut pentuset taisi tulla mieleen. Mutta pienen sylittelyn ja silittelyn jälkeen uni tuli.

Pikku unien jälkeen jatkuu talon tutkiminen. Siltä toiselta koiralta löytyy kaikkea kivaa. Eikä se oo moksiskaa vaikka määki vähän kokeilen.

Jäin nukkuu nokosia omaan huoneeseen, kun emäntä ja isäntä kävi hakemassa muut laumanjäsenet päiväkodista kotiin. Sitten alkoi taas tutustelu.

Istun ihan nätisti sylissä


Sitten emäntä vei mut taas omaan huoneeseen lepäämään. Siellä oli niin tutun hajunen lelu, että piti vähän taas itkeä.

sunnuntai 29. joulukuuta 2013

BROSSI-UTU 7 VIIKKOA

Mua tultiin katsomaan jälleen. Iso neitihän olen jo. Melkein seitsemän viikkoa.

En millään malttas olla tuon pojan sylissä. Kiire on juoksemaan ja leikkimään. Lopulta se keksi ottaa mahan alta kiinni etten pääse karkaamaan. 

KETTUTYTTÖ

Lauman jäsenen joululahjaa testaamassa ;)

Emäntä taas pesi mut. Tuolla ulkona kun sää jatkuu niin vetisen kuraisena ja tuli isännän kanssa juostua muutaman kilsan pyörälenkki.

En päässy livahtaa sisälle, vaan mua oltiin jo ovelle vastassa. Perinteiseen tyyliin ensin suihkuun. Sitte mut föönättiin ja räpsittiin kuvia.



keskiviikko 25. joulukuuta 2013

NELLIN POSETUS HARJOTUKSIA

Gierrat Risku, 9kk
Tässä me harjotellaan joulupäivänä pöydällä seisomista. Katon sinne missä on herkkuja. Eiko se oo ihan selvä. Sillo on vähän pää kallellaan ja tässäki meinaa takapuoli jo karata alas. Ois mukavampi istua.


Uus yritys... Mulla ei oo kertaakaan vielä kunnolla vaihtunu karva. Turkki senku kasvaa ja tuuhenee. 

Emäntä ihmettelee miten vaikeaa on saada koira seisomaan paikallaan hyvässä asennossa. Ei passaa päästää sitä aina ihan helpolla...=)

OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE KAVEREILLE JA LUKIJOILLE! UUSI VUOSI, UUDET HAASTEET!

NELLIN JOULU

Oveen koputettiin. Heti höristin korvia. Joku outo oli tulossa. Ei meillä ylleensä koputella. Lauman lapsijäsenet suorastaan ryntäilee ovesta sisään ja ulos. Toiset vähän vieraammat saattaa soittaa ovikelloa. Oikeessa olin. Oli pakko haukahtaa muutama kerta, vaikka emäntä oli jostain syystä laittanut just haukkupannan mun kaulaan. 


Lopulta seurailin touhua ihan kiltisti, MUTTA TOSI TARKKAAVAISENA.


Emäntä oli lähettänyt tonttupostiin ite tehtyjä juttuja. Vanhoista värikkäistä lastenfarkuista se itse ommellut pari hauskaa vetolelua. Tuollanen neliskanttinen juttu vain ja pumpulit sisään. Ai että sillä oli hauska leikkiä!!! Muutama agility este jäi autotalliin oottaan. Niitä ei emäntä ollu viittyny paketoida. Mutta kuiskas kyllä mulle että kesämmällä niitä sitten kokkeillaan.