maanantai 24. helmikuuta 2014

UTU 15 VIIKKOA

Näin tässä käy. Minä kasvan ja kasvan päivä päivältä suuremmaksi.


Kasvun salaisuus ei liene pelkästään hyvässä ruokahalussa.

torstai 20. helmikuuta 2014

RUOKA-AKTIVOINTIA



Hei! Eilen olin pentukerhossa. Käytiin taas puntarilla. Emäntä ei meinannu uskoa silmiään. Mää painan huikeat 7,4 kg. Oon jo siis Nelliä selvästi painavampi. Kasvukyyti on ihan valtava. Ja kyllähän mulle ruokaa kelpaa aina kun sitä tarjotaan. Kiitos!


Rulettiruokailu on kivaa. Saa etsiä ja pyörittää. Emäntä joutuu täyttämään joka kolon ihan täyteen että saa koko annoksen mahtumaan.


UTU PENTUKERHOSSA



Nyt sitten alkoi pentukerho. Emäntä nosti näyttelyhäkin autoon ja otettiin suunta kohti kaupunkia. Tuttuun paikkaan tultiin. Emäntä sanoi sitä paikkaa eläinlääkäriksi. Siellä se kerho oli. Mua jännitti ja kiinnosti.

Eräs pikkunen mopsi tuli heti ottamaan kontaktia. Musta se oli vähän turhan hyökkäävä yritys ja haukuin heti oikein kimakasti takas.  

Mutta sitte näin huoneen nurkassa yhen tosi pienen "sukulaisen". Pikkuruinen kleinpitzin pentu kurkisteli pelokkaasti omistajansa sylistä. Kävelin sen luo ihan rauhassa. Sievästi nuuhkin toista pentulaista. Se oli kuulemma jo toista kertaa kerhoilemassa. 

Pikku hiljaa uskaltaudun rohkeampien pentujen mukaan, vaikka välillä piti mennä turvaan penkin alle.


Samalla reissulla tehtiin korttelin ympäri kierros ja totuteltiin kaupunkilaisiin ja liikennevaloihin.
 
Osaan olla jo ihan reipas matkustaja.

perjantai 14. helmikuuta 2014

VETEEN TOTUTTELUA

Sitä ei koskaan tiedä mistä niitä herkkupaloja sattuu löytymään. Livahdin tänään emännän perässä kylpyhuoneeseen.

Outs! Muutama nakki on tippunu vetteen. Saiskohan niitä sieltä jotenkin suuhun.

Kaikkeen sitä on alkanukki. Onkai se ihan hullua, että tähän pitäs istua!

Nyt se on sitte takamus märkä!

No, mikäpäs ollessa, ku herkuja tarjoillaan.

Apua! Miten tässä näin kävi. Nakkeja syödessä en ollenkaan huomannu että täällä on jo näin paljon vettä.

torstai 13. helmikuuta 2014

TÄHTIKOIRA NELLI




Hei! Täällä on talo täynnä ihan outoja härveleitä. Eilen mulla oli melkoinen treeni. Utu oli niin kateissaan, että se ihan itki ku ei päässy heti mukaan. Oikeen uikutti. 

Pääsi se Utuki lopuksi kokeileen. Se on vielä vähä vauva ja törtteilee miten sattuu kentällä. Kun mää hyppäsin puomin yli ni kyllä se perässä tuli.



Musta tuli tähtikoira. Yks lauman jäsenistä piti koulussa tänään esitelmän minusta.


Kesäksi hommatut agiltyesteet piti kaivaa temppuja varten varastosta. Sitten rakennettiin legoista tuet että ne pysyvät sisällä pystyssä.

Eilen pikaisesti harjoiteltiin rata läpi. Hyppy renkaan läpi ja aidan yli ja siitä korin päälle istumaan. Hauskaa hommaa.

Rata osuuden jälkeen piti seurata matolle, jossa tehtiin vielä muutamia temppuja. Istu, maahan ja siitä sitten kierittiin euro lattialla. Lopuksi vähän tanssahdettiin. Se oli koululaisista hauskaa.



p.s. Nimmaria en osaa vielä kirjottaa, mutta voin kyllä nuolasta kädestä...




keskiviikko 12. helmikuuta 2014

OVIVAHDIT

Tässä me sessut eteisen oven edessä otamma rennosti ja pidämme vahtia. Emäntää niin hyvitti että sen oli vielä pakko laittaa tänne kuva. Ei meille kuka tahansa tuukkaan...

VUORENVALTAAJAT

Löytyi vuori jolle täytyi kiivetä
Tulen kyllä perässä
Me vuorenvaltaajat
Tämä kivi liekko itse metsän kuninkaan, me yhdessä tuumataan.

Kodin lämmössä uni voitti vaeltajat mutta unessa vielä tuoksuu metsä ja puut huojuvat