sunnuntai 27. huhtikuuta 2014

KEVÄTKAUSI ALKAA!

HAU! Täällä on eräs jolla on kokoa ja näköä! Ja mahtava ääni. Piha alkaa olla kuivunu, joten siellä on mukavaa juosta ja ennen kaikkea kaivaa! Emäntää suorastaan harmittaa ettei oo perustamassa uutta kukkapenkkiä. Niin hyviä apureita me oltas! 

Oltiin koko perheellä nuotiolla. Tuli kyllä juostua keppien perässäki. Illasta ajettiin Alarannan kentälle. Utu aloitti elämänsä ensimmäisen Toko-kurssin! Tänään harjoiteltiin katsekontaktia ja ohituksia.

perjantai 18. huhtikuuta 2014

ILLINSAARESSA LENKILLÄ

Vuoden ensimmäinen lenkki Illinsaaren pururadalla. Lunta on vielä paikoin. Utulle tämä on ihan uus paikka.

Välistä käy kutsu luokse. Kun tiedossa on aina jotain hyvää, tullaan ihan juoksun kanssa. 

Utua pitää paimentaa välillä takaisin polulle.

Hei! Tässä tuoksuu hyvälle. Tuu nuuhkiin!

Ihan hassu reissu, kun isäntäkin on mukana. Pysys vaan perässä.

sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

NELLIN 1-VUOTIS LÄÄKÄRIKÄYNTI

Heissan! Tässä ollaan jo hyvin kotoisissa tunnelmissa. Mua käytettiin taas kaupungissa. Siellä häikäistiin lampulla silmät ja kokeiltiin polvet. Siis silmä- ja polvitarkastus. Tervepakkaus! =)

Samalla reissulla lääkäri huomasi, että mulla on hammaspuutoksia. Onneksi ne on kuitenkin vähemmän tärkeitä hampaita, jotka puuttuu.
Nyt ei rasittavien reissujen jälkeen enää lihaksia jää jumeihin. Emäntä kävi Nellin kanssa koiran kotihieronta kurssin. Nyt on molemmat sessut hierottu ja loppu ilta otetaan rennosti.

Nellin selästä löyty kurssilla isompi jumi, jota täytyy käydä hoidattamassa ammattilaisella. Sen jälkeen pietään lihakset vetreenä kotikeinoin.

torstai 27. maaliskuuta 2014

UUTUUKSIA

Nyt aloitettiin koulutusnamien kokeilu. Ensimmäiset maistiaiset pietty. Hyvän makusia.

Haukiputaan mustin ja mirrin valikoima ei ollut kovin suuri. Mutta tätä shampoota päätettiin kokeilla. Valkoiselle koiralle suunniteltu, mutta sopii myös tummille koirille. 

keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

AAMU KOIRAPUISTOSSA

Tänään oli jälleen kaunis ilma joten suuntasimme heti aamusta Illinsaaren koirapuistoon. Muita koirallisia ei näkynyt, joten emäntä otti meistä muutamia kuvia.
Aluksi piti haistella ketä täällä on juoksennellut...

Leikittiin Nellin kanssa kepeillä.Välillä piti pysähtyä jyrsimään.
 

Kun suurin juoksupalo meni, alettiin lähteä kotiin. Emäntä piti meille vielä kurssia hihnassa kulkemisesta. 

tiistai 25. maaliskuuta 2014

KOIRAPUISTOILUA JA UUSIA LUITA


Tultiin just kotiin. Mää oon ihan pupunvärinen. Niin ne ajokoirat siellä koirapuistossa tuumas.

Me ollaan alotettu nyt koirapuistoilu oikein kunnolla. Tänään oltiin kolmatta kertaa koirapuistossa. Ihan kivasti meni vaikka vielä mulla vähän jänskättää.

Eka kerran olin melkein koko ajan penkin alla. Nyt juoksin jo aika rohkeesti Nellin ja parin ajokoiran kanssa. Ne oli siinä mielessä kivoja kavereita kun eivät haukkuneet. 

Emäntä on huomannut että paras tapa viedä meidät uuteen paikkaan on, että mää meen ensin tutusteleen ja Nelli tulee perässä sitten kun mää oon vähän rohkaistunut. Nellille ei tuu tarvetta suojata ja puolustaa mua. Ja mun on aika oppia siihen että pärjään kyllä ihan itekki.

Saatiin yheltä kaverilta hyvän makuinen pureskeluvinkki.

tiistai 18. maaliskuuta 2014

SISARUKSET

Meistä on tullu oikeat siskokset joiden välillä on koko ajan pientä kilpailua, huolenpitoa ja ollaan kyllä aika painikaverit. Ollaan ihan toisillemme ihan ihanteellisia seurakoiria.

Jos Utu ei riittävän nopeesti tottele luoksetulo käskyä, 
meinaa Nelli lähtä paimentaan Utua. Utu ei oikeen näytä aina ymmärrätävän Nellin tarkotusta, vaan luulee sitä leikiksi.

Tässä juostaan taas kepin perässä.