maanantai 29. syyskuuta 2014

UUSI MUOTI

Tämä on meidän uusin luukki kaiken maailman pelastusliivien ja sukkien jälkeen. Ihka uudet pikkarit. Niistä kuitenkin lopulta luovuttiin, kun pesin itse niin ahkerasti että pikkarit pysy puhtaana.

Tänään aamulenkillä suuntasimme pitkästä aikaa kiville. Utu on alkanut käyttää valjaita ja emäntä on ollut niihin tosi tyytyväinen. 

Meitä on lenkillä pidetty nyt metsissä kiinni ihan varmuuden vuoksi, vaikka ihan kiltisti ollaan omalla pihalla irti pysytty. 

Nyt on havaittavissa vasta-vuoroista paimentamista ja toisen tapojen oikomista. Mitä on aika huvittavaakin seurata. Jos Nelli meinaa lähtä tontin liittymän suuntaan käy Utu hakemassa sen takasi.

Nellillä on tullut juoksun myötä vahva tarve ilmaista olevansa johtaja. Se nousemassa Utun selkään jatkuvasti. Onneksi Utu on sietänyt sitä hyvin, vaikka se tietää olevansa isompi, vahvempi ja nopeampi.

Nelli-neiti, kukkuloiden kuningas. Koirakaksikosta huimapäisempi.

Utusta taas tuntuu, että paikka ei ole ehkä ihan niin turvallinen. Se tulee mielellään alas. Mieluummin seuraa, kun menee edeltä korkealle. Itsesuojeluvaistoa löytyy.

sunnuntai 14. syyskuuta 2014

KARVANLÄHTÖAIKA

Lähdettiin tutusteleen isännän uusiin työympyröihin ja tehtiin retki vedenpuhdistamolle.

Tässä sitä ollaan ihan puti puhtaana. Karva on alkanut pölistä ennen kuin turkki on vielä ehtinyt täyteen loistoonsa.

Ensimmäistä kiima-aikaa ollaan kovasti ooteltu, mutta toistaiseksi ei oo näkyny sen suuntaisia merkkejä. 



Koirien terassikausi on vasta aluillaan. Terassi on näköalojen ja viileyden vuoksi erittäin suosittu paikka. Utu on ottanut aurinkotuolin omakseen. Siinä se katselisi lasten touhuja loputtomiin ja välillä ottaa torkut.

lauantai 23. elokuuta 2014

ILLINSAARESSA RETKELLÄ

Täällä sitä taas ollaan. Illinsaaressa retkeillä.
Välillä täytyy poiketa metsän puolelle juoksemaan.

Nää pikku ihmiset on oikein mukavia tapauksia toisinaan.
Syöttävät kaikeinlaisia herkkuja kädestä ja välillä ruokaakin.

Nyt on kohteliaisuudesta syötävä variksenmarjoja.

Löytyyköhän vielä lisää...


keskiviikko 20. elokuuta 2014

KOIRALEIDIT


Hei! Ei salamat häikäise!!!

Emännällä on nuita omanlaatusia koirankäsittely harjotuksia. Onneksi tää vei vain hetken. 

RAKSUMAISTIAISIA JA SYKSYN ODOTUSTA


Hei kuomasein! Sulla taitaa olla parempaa evästä. Utun suureksi harmiksi Nellin raksu (Roayl caninin mini adult) on ylivoimaisen paras. Naapurin kupissa on aina parempaa. Nelli pitää viedä eri paikkaan syömään ettei Utu valtaa ruokakuppia.

Utulla on ollut nyt useita ruokavaihdoksia. Näyttelyistä voitettu Boosterin kuivamuona ei ollut Utun mielestä syötäväksi tarkoitettua. Sitä on silti pikku hiljaa laitettu muun ruuan sekaan. Myös Nellin raksua on väliin laitettu mausteeksi Utun kuppiin.

Nyt penturuuan loputtua ostettiin Utulla ensimmäinen säkki aikuisten kuivamuonaa (Royal caninin adult sensible).

Suurin toivein emäntä tarjosi ensimmäisen raksun kädestä. Muutama nuuhkaisun jälkeen Utu otti raksun suuhun ja pudotti lattialle ja lopuksi kieri sen päällä. Toki ensimmäinen annos raejuuston kera upposi. 

Syksy tekee tuloaan. Koirat jaksavat paremmin ilman viiletessä. Kohta pyörähtävät taas tokokurssit käyntiin. Utu aloittaa tokon alkeet. Nellin kurssi on vielä hakusessa. Jos rallitoko jatkuu, menemme sinne.

sunnuntai 10. elokuuta 2014

UTU SAARESSA

Pääsin saareen viikonloppulomalle. Matka taittui ihan tavallisella soutuveneellä. Oon ollu aika cool ja käyttäytyny rauhallisesti ihan kuin aikuiset koirat.


Nukuin yöt taivasalla koko saaren vahtina. Tää on ihan pieni yhden mökin saari. Sopivan kokoinen yhden koiran vahdittavaksi. Uuvuttavaa puuhaa tuo vartiossa oleminen... Taisin aamusta nukkua melko pitkään.

Emäntä ei ollut reissussa ja sitä ehti tulla kova ikävä. Tämmönen jättiluu oli ilmaantunut kotiin sillä aikaa. Aika makea kokoinen. Ei mee ihan helposti hukkaan.

lauantai 2. elokuuta 2014

NELLI RYHMÄNÄYTTELYSSÄ SIIKAJOELLA

Tämänkertainen automatka ei päätynytkää vaellusreitin varteen. Mää oon aika rauhallinen, vaikka Utu vähän mua välillä villitteeki. Ja tuttuja on ihana moikata.

Emäntä ei mun takia es kovin paljo ressannu. Ainoastaan sillä huoletti, että alan nuuhkia kehän tuosuja kun pitäs juosta. En kyllä kauheena viittiny panostaa siihen juoksemiseen ja saatiin vähän siihen suuntaan viittaavaa palautettakin.  

"Feminiininen nuori narttu, jolla on hyvät mittasuhteet. Hyvä pää ja ilme. Hyvät pienet korvat. Hyvät silmät ja purenta. Useita välihammaspuutoksia. Etuosa saisi olla paremmin kulmautunut. Tiivis runko. Sopivasti kulmautunut takaa. Hyvä häntä. Karva ei parhaassa kunnossa tänään. Liikkuu tasapainoisesti ja rodunomaisesti, mutta etuliikkeessä saisi olla enempi tehoja. Kaula voisi olla hieman pidempi. Oikea temperamentti." -tuomari Maija Mäkinen

Laatuarvostelu erinomainen
Kilpaarvostelu NUK ERI1