tiistai 23. joulukuuta 2014

tiistai 16. joulukuuta 2014

JOULUN ODOTUSTA

Joulua täällä jo kovasti odotellaan. Pikku ihmiset laittoivat jo kuusenkin. (Ollaan Nellin kanssa käyty muutaman kerran koristevarkaissakin.)

Eläinlääkärissä tuli myös vast ikää piipahdettua. Rokotukset on ajantasalla.  Muut terveystutkimukset vielä saa vähän aikaa oottaa.

Kaiken kaikkiaan kaikki oli hyvin. Lääkäri suositteli hampaiden harjausta; "valkoinen koira, valkoiset hampaat".

Emännän huolena on ollut mun kirsu, joka näyttää joulun lähestyessä menettävän pigmenttiä. Oon kuullutkin Petteri Punakuonosta yhden laulun. Emäntä aatteli kokeille jotain selja-nokkosuutetta, jota mainostettiin "punakuonoille". Vissiin valon vähyys henkentää pigmenttiä. Kajaanin näyttelyihin on ilmottauduttu. Toivottasti tilanne on parempaan päin sitten.

Kylläpä tuoksuu hyvältä. Emäntä hommas uudenlaisia viihdykkeitä, että kuusen kävyt saa olla rauhassa.

Utu tuli ehotteleen vaihtokauppoja... Heittelee tuota possua ja yrittää saada sen näyttää niin mielenkiintoselta, että jättäsin tään uuden lelun. Lopulta se tuo vanhan possun tohon ihan viereen että yrittäsin napata sen. Eipä mee läpi... =) Aika kettu! Mutta toinen yhtä kettu vastassa!


sunnuntai 23. marraskuuta 2014

MARRASKUULUMISIA

Nuorimmat koirakot harjoittelee taluttamista ja koirat sievästi vieressä kulkemista...=)


Tässä minä Nelli ja mun tyypillisin tapa osallistua leipomiseen ja ruuanlaittoon. Änkään kaapin ja ihmisen väliin varpaiden lämmittimeksi.

Emäntä on ollut viikonlopun menossa ja jonku paperin kanssa se tänään kotiutu...


maanantai 17. marraskuuta 2014

KALAPUIKKO PÄIVÄ

Tänään on kalapuikkopäivä. Silloin on perinteisesti ruuan jälkeen ollut kaikille nelijalkaisille mieluinen pahvinrepimishaaste.(Pakkauksen sisältä löytyy kalapuikko.)


Nelli on tässä nopeampi. Emäntäkin ehti pelastaa maton repimiskisan alta.


Nelli ja rentoutumassa pikkuihmisen kanssa joulusatujen parissa.

torstai 13. marraskuuta 2014

SYNTTÄRI KUULUMISIA


Varsinaisena synttäripäivänä satoi vettä ja märkää oli ollut jo monta päivää, joten siirsimme synttärilenkin paremmalle ilmalle.
Tässä nyt mennään ja kovaa vauhtia...=)Tänään käytiin Illissä. Maa oikein kumisi tassujen alla.

YKS VUOTIS KUVIA

10.11.2014
Nostokorva Brossi
1 vuotta!



Synttäriposeeraus! Emännällä ei oikein kamera oo paras mahollinen, mutta asentoa on aina välistä harjoteltu....

Onnittelut myös Saagalle, Börriäiselle ja Belottomalle!

sunnuntai 2. marraskuuta 2014

HIIHTOA IHMETTELEMÄSSÄ

Mitä ihmettä ne nyt hommailee. Tässä seurailen ja kuleskelen vieressä. Kaikki pikku ihmiset kulkivat kapulat jaloissa.

Parempi oli maastoutua metsän puolelle...