maanantai 9. joulukuuta 2013

ROSVOHÄLYTIN JA HAUKKUPANTA

En oo kuitenkaan pelkkä sylikoira tässä talossa. Mulla on tosi tärkeä tehtävä. Mää pidän huolen siitä että mun alueelle ei hyökkää ROSVOJA tai soluttaudu tuntemattomia. Kaikki on ens alkuun epäiltyjä paitsi mun lauman jäsenet ja hyvät tuttavat. Lapsista ja emännästäkin on hyvä juttu että koiralla on tehtävä. Ja koira saa seurata vaistoaan. Mun rotusia on kritisoitu haukkuherkiksi. No, mites muuten ilmotat että alueella on hälytystila?  

Mää en kyllä ylleensä hauku turhia. Joskus jotkut vieraat ei vaan tunnu tutuilta. Niitä mun täytyy vähän väliä seurata ja haukkua. Ei emäntä tunnu tajuavan miten outoja tyyppejä se on päästäny sisään. Komentaa vaan EI HAUKU. Jos mää en oo hiljaa se laittaa mulle tommosen pannan, joka on tossa kuvassa. Se on aika tympeen hajunen. Mää inhoon sitruunaa. Ja haukahduskin niin sitä tulee sumuna kuonolle. Musta tuntuu että mut on erotettu vahdin virasta ja oon surkeen näkösenä emännän jaloissa tai meen omaan huoneeseen nukkumaan. 

Emäntä on sitä mieltä että se lopulta päättää ketä haukutaan. On se opettanutkin mulle vartiohaukkua. Kun sanotaan: "KUKA TULI?" saan sännätä ovelle oikeen kunnon haukkujen kanssa ja mua vaan kehutaan. Sillä tavalla ne rosvot kaikkoaa. 

Nyt emäntä on päättänyt kokeilla myös sellaista tapaa että se ottaa tuon pannan esiin ja tuo sen mun vierelle. Mää nuuskin sitä aika epäluuloisena. Ja emäntä sanoo EI HAUKU. Se yrittää vissii että kun se sanoo ei hauku, mulle tulis tuo panta mieleen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti