maanantai 9. joulukuuta 2013

UTU PENNUN ODOTUSTA


Ison haasteen edessä emäntä on joutunut miettimään käytännön elämää kahden koiran kanssa. Pennun pitäisi leimautua ennen kaikkea ihmiseen ja saada oma rauha syödessä ja nukkuessa muilta laumanjäseniltä. Niinpä isäntäväki päätyi siihen tulokseen, että mun huoneen viereen rakennetaan uudelle tulokkaalle oma huone. Huoneemme sijaitsevat keittiössä aivan ruokapöydän vieressä. Mun huone on tuo oikean puoleinen ja tulokkaan vasemman puoleinen. Emäntä sanoi että sen sisustaminen on vielä kesken. Ja oviratkaisuakin siihen täytyy vielä miettiä.


Niin siinä sitten käy, että tämän blogin jakaa mun kans tammikuun alusta toinen leidi. Valkoinen Grosspitz Nostokorva Brossi. Emäntä ja isäntä pähkäili kauheesti sille nimeä. Nimen piti alkaa B:llä. Sanakirjan avulla löytyi hauska yhteensattuma. Nimittäin mun nimi Risku tarkoittaa Lapin puvussa olevaa rintakorua. Brossi tarkoittaa rintaneulaa. Niinpä me jatketaan tällä korulinjalla. Risku ja Brossi. 

Emännän mielestä se Brossi on oikein ylevän ja arvokkaan kuuloinen ja sopii hyvin isommalle koiralle. Virallinen nimi on kuitenkin liian vaikea lausua pienille perheen jäsenille. "Litku ja Lotti". Senpä vuoksi uuden pentulaisen kutsumanimeksi on päätetty UTU. Valkoista usvaa, sumua.

Vähän väliä emäntä käy kurkkii mitä sille UTULLE kuuluu. Minä oon sen tällä ruudulla nähny, mutta siinä kun ei oo hajua niin en siitä viitti vielä paljo välittää. UTUn ja sen sisarukset löytyy Kennel Nostokorvan sivulta.

 http://hupeluidi.nettisivu.org/kennel-nostokorva/cipulin-kasvukuvia/nostokorva-b-pentue/



Emäntää naurattaa mun hassunkurinen tapa ottaa nokosia selällään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti