sunnuntai 17. marraskuuta 2013

AIVOJUMPPAA KOIRILLE

Tämä peli-idea sai alkunsa oikeestaan pentukurssilla. Se nainen joka kouluttaa mun emäntää sanoi, että munlaisten koirien aivot tarttee työtä. Muuten musta voi tulla ihan tylsistyny. Semmoset sessut ei oo sitte enää niin hupasta seuraakaan. 



Kärkkäisen valikoimista mun emäntä osti kolme peliä. Se ensimmäinen oli ihan naurettavan helppo. Ihme ku tuo, ku pakkauksessa luki, että soveltuu myös kissoille. 

Tämä tässä kuvassa on ihan koirien peli, mutta senki tekasin niin nopeesti, että emäntä pelkäsi että mun aivot ei jumppaannu sen rahan eestä, mitä pelit tuli maksamaan. Se luuli että nuo teipit vaikeuttaa peliä. Mut mää vaan kääräsin ne nätisti ensin hampailla eestä pois. Helppo nakki tämäki peli.

Herkut on syöty, vieläkö ois hyvän makusia pelejä lisää?? 
Tämä kolmas peli ei oo juurikaan sen vaikeempi kun nuo muutkaan. Vaatii vaan vähän enempi työtä pyörittää tuota punasta kantta. Tässä pelissä on kaksi aukko, joista toinen on peitetty keltasella lätkällä. Tossa matolla se on. Kun tohon kanteen panee vähän vauhtia, sinkoaa tuo lätkä lentoon. Sitte vaan järjestyksessä nuolee kolot tyhjiksi. Ei tässäkään mulla kauan mee. Tämä juttuhan vähän niinku koirien karkkipäivä.

Mun emäntä tutustu semmoseen kirjaan kuin Leikitellen koiran kanssa: kehittäviä agility- ja taitoharjoitteita. Kirjan kirjottanu yks maailmankuulu koiratempputaiteilija Kyra Sundance. Tää idea sai alkunsa siitä kirjasta. Ehkä me kokeillaan siitä kirjasta vielä muitaki juttuja. 



Mun pitää tässä nyt ensin vaan istua. Ei kovin vaikeeta. Vaikka oon kyllä tosi tarkkaavaisena, onhan emännällä kaiserwurstipalanen kädessä. Sitte se panee niitä paloja maton alle sinne tänne. Sitte vielä toinen kerros ja toinen matto päälle. Mää saan aloittaa homman, kun mulle sanotaan etsi.

Kahen maton läjä. Nuuhkin ja kiskon hampailla hyviltä haisevia kohtia. Vie aikansa ennen kuin matot on myttyrällä ja joka pala löydetty. 

1 kommentti: